woensdag 17 april 2013

Een nieuwe job!

Dag bloggers,

Vandaag een kort berichtje zonder een nieuwe creatie. Ik heb nl. vrijwel onmiddellijk na mijn ontslag gesolliciteerd op een job die aansluit bij mijn studies. Toen ik mijn ontslag kreeg had ik me voorgenomen eerst rustig te kijken naar jobs die me echt aanspraken en heb zelfs overwogen om opnieuw te gaan studeren. Maar, de eerste vacature die me echt aansprak heb ik meteen op gesolliciteerd. Tot 2 x toe op gesprek mogen komen om dan uiteindelijk gekozen te worden voor de job. Dat was even stressen, want er zijn vele kandidaten geweest.

Mijn geluk kon niet op toen ik het verlossende telefoontje kreeg, want het is een job die ik altijd al heb willen doen. Aangezien ik echter nooit in die sector heb gewerkt is het echt terug van nul beginnen. En omdat ik nogal perfectionistisch ben ingesteld, wil ik het ook te goed doen denk ik.

Vooral merk ik nu dat ik in mijn vorige job héél wat bergen kon verzetten, maar nu is dat gevoel er helemaal niet meer omdat het echt nieuw is. Dat zou nog wel moeten komen, maar dat vind ik momenteel best raar. Op zich valt het tot op heden wel mee, maar ben toch vrij moe als ik thuiskom.

Ben direct na mijn studies gestart in een andere sector. En ben daar bijna 7 jaar gebleven! Eén die wel wat raakvlakken had met de studies, maar altijd geweten dat die job geen blijvertje zou zijn. Dus de komende tijd zal ik ook na mijn uren nog wat bezig zijn voor 't werk. En dan schiet er natuurlijk weinig tijd over voor knutselen... Dus ik probeer jullie van't weekend nog eentje te goed te houden.

Vele groetjes
Joke


4 opmerkingen:

  1. Hoi Joke,

    van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, geweldig, dat heeft niet iedereen in deze tijd.
    Wat voor werk heb je gedaan en wat doe je nu?
    Aan een nieuwe baan beginnen, is altijd even stressen en ben je in het begin heel erg moe.
    Omdat je op je tenen loopt en alles goed wil doen.
    Maar heus je gaat langzaam aan het vak leren en dan ben jezelf ook wat ontspannender.
    Heel veel succes en geniet er van.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Sippie! Heb de afgelopen (bijna) 7 jaar gewerkt in de bank- & verzekeringssector. Nu ben ik gestart in de juridische sector. Beide toch wel een harde wereld. Vandaar dat ik vooral om mijn koppeke leeg te maken héél vaak creatief en sportief bezig probeer te zijn. Grtjs

      Verwijderen
  2. Ik wil je ook graag van harte feliciteren met je nieuwe baan. Dat is echt fijn in deze tijd.
    Ik wens je veel succes en leuke collega's!
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg bedankt Trees! Het was echt hoog tijd dat ik kon veranderen van job. De situatie op mijn vorige werk was gewoon ronduit slecht. Ben supergelukkig dat ik nu kan doen waarvan ik altijd een beetje gedroomd hebt. Het is een echt geluk bij een ongeluk :). Bij ons geraak je in deze baan zelden of nooit binnen. Gezien de economische crisis zijn er ook vele mensen-ook geschoolde- thuis en tijdens de sollicitatie waren er verschillende rondes. Ben dan ook echt content dat ik het lotje uit de loterij heb. Ik hoor het wel of je met speciale pennen werkt voor de arttangles. Fijn weekend nog! Grtjs

      Verwijderen