dinsdag 2 april 2013

Te Gekke Krijtjes - "Honingraatmotief" - Taartrondje & Knipvel

Hallooooooooooooo,

Vandaag post ik 2 kaartjes. Eén waar ik een tijdje terug al aan begonnen was en vandaag dus heb afgewerkt (foto 4). Ook weer op basis van een knipvel, taartrondje, lintje en geponste bloemetjes. Alles gekleurd met de Te Gekke Krijtjes.

Het tweede kaartje heb ik gemaakt op basis van deze foto die ik vanmorgen zag om reclame te maken voor het Art Specially Event in Zeist bij tegek.nu (zie eerste foto). Het kaartje links onderaan trok mijn aandacht.

Ben even aan't denken geweest hoe ik deze techniek kon uitproberen. Heb een rondjespons en een correspondentiekaartje genomen en in de lengte allemaal rondjes uitgeponst. Daarna diagonaal op een ander correspondentiekaartje gelegd en ingekleurd met de Te Gekke Krijtjes en wattenstaafjes.

De swirl had ik in een iets te licht groene kleur gestempeld. Daar heb ik dan maar met een fineliner overgegaan om hem iets duidelijker te laten zien op de kaart. Een leuke tekststempel erop van Tim Holtz collection en klaar is kees (foto 2). Misschien is dit helemaal niet hoe Sannie dit toepast, maar trekt er toch een beetje op hé. Heb er mijn eigen touch aan gegeven door met een foampad een extra rondje te plakken met een stempel van een vogeltje. Eigenlijk ook weer een schoonheidsfoutje zulle ... hihi.

foto 1


foto 2 & 3



foto 4

Ben echt benieuwd welke technieken Sannie nog op haar blog zal laten zien. Ben echt verslaafd!

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om rondjes te ponsen en te gebruiken! Je kaarten zijn allebei erg leuk geworden. En je schoonheidsfoutje is een schatje zo tussen de tekst.
    Grtjs Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog even en je kunt net als Sannie workshops gaan geven hihih
    Maar wel een heel leuk idee om te gebruiken.
    En de kaart ziet er ook super uit.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh Cora, nu wordt ik echt rood hoor ;) . Ik heb zelf nog héél wat te leren hoor. Maar ik kan het niet wegsteken dat ik het echt super vind om met die krijtjes te werken. Voor mij zijn ze echt als een geschenk gekomen in een zeer moeilijke tijd. Dus ik ben heel dankbaar dat mijn hubbie me meegenomen had naar de beurs in Mechelen. Grtjs

      Verwijderen
  3. Hoi Joke,

    Ik heb je blog gevonden en ben volger van je geworden.
    Alles even bekeken, en je bent goed op dreef met de krijtjes, hele mooie kaartjes heb je al gemaakt en ingekleurd.
    Leuk idee met de uitgeponste rondjes, krijg je leuke achtergrondjes.
    Die gelli plate of wat....lijkt me helemaal niks, maar smaken verschillen.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeejjj Joke,
    Ik heb vanochtend je blog eens lekker op mijn gemak zitten te bekijken, ik vind dat je prachtige dingen maakt hoor.
    Wat betreft de schoonheidsfoutjes...... die zie jij, maar diegene die het krijgt ziet dat niet hoor lol.
    Ik ben blij dat je zo enthousiast bent over de krijtjes, ook ik ontdek elke keer weer een andere toepassing voor de krijtjes.
    Het blijft een leuk product. heel veel plezier ermee en ik ga me aanmelden als volger.
    knuffff sannie

    BeantwoordenVerwijderen