zondag 15 september 2013

Challenge 1 - Cards and Scrap Challengeblog: Recycling

Een goede zondagmiddag hobbybloggers,

Zoals ik gisteren reeds meldde op mijn blogpost ga ik mijn kans wagen bij de wekelijkse uitdaging van Cards and Scrap Challengeblog met het thema Recycling. En ik heb daarvoor net als gisteren gewerkt met een Prima Doll.

Het gerecycleerde materiaal dat ik hiervoor gebruikt heb:

° Karton van een doos crème glace dat mijn te bekleden label of tag is geworden;
° Oude badspons die in feite al in de grijze container zou zijn beland omdat ie niet meer mooi als een bolletjes aan elkaar bleef zitten. Hiermee heb ik de label bovenaan mee afgewerkt en de Doll heb ik zo netkousen aangedaan;
° Pagina uit "De Streekkrant - weekeditie" dat normaal gesproken wekelijks bij het papier en karton beland. Hierop werd de Doll gestempeld;
° Een wit lintje dat uit kleding komt zodat je het beter op een kapstok kan hangen. Ik haal die er sowieso altijd uit omdat ik het lastig vind dat die lintjes er komen uitsteken als je de kleding aan hebt.  Het lintje heb ik bovenaan de tag in een strikje geknoopt;
° Restjes papier en een overschotje van een kanten wit lintje.

Naast het gerecycleerd materiaal heb ik op wit papier met gaasband en de Te Gekke Krijtjes een achtergrondje gemaakt. Dat heb ik dan op maat gemaakt van de kartonnen label. Deze kartonnen label heb ik gemaakt door met een label dat ik nog liggen had op het karton te leggen, af te tekenen en uit te knippen. Met een perforator bovenaan de tag een gaatje geperforeerd. De haren van de Doll heb ik ook gemaakt met het Te Gekke chocolade bruine Krijtje wegens gebrek aan gekleurd papier dat dienst kan doen als haarkleur. Glitterlintjes geknipt en geplakt. Roosjes gemaakt met een mal van Marianne Design. Een wit kanten lintje (overschotje) waarmee ik de rand van de rok heb gemaakt. Een plastieken "kanten" rand onderaan de label geplakt. Met twee formaten van snijmallen design papier en zelfgemaakt scrappapier met de Te Gekke Krijtjes gestanst. Plakparels als versiering. En een vlindermal van Marianne Design deed dienst om vleugels te maken. Ik tekende de randen van de vlindermal over op papier en knipte er "vleugeltjes" uit. Nu lijkt mijn poppetje meer een engeltje, niet?

Als je de Doll stempelt op zo'n pagina uit De Streekkrant dien je wel voorzichtig te zijn als je het poppetje uitknipt omdat het zulk een dunne blaadjes papier zijn.

Nu spannend afwachten... Zeker ook omdat het de eerste keer is dat ik meedoe met een challenge.

Nog een leuke zondag voor iedereen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten