zaterdag 14 september 2013

Inloopworkshop Kerst (2) - Prima Dolls

Een fijne zaterdagmiddag iedereen,

Vandaag ben ik naar de 2de inloopworkshop met het thema Kerst geweest bij De Knutselaer.
En deze keer hebben we gewerkt met Prima Dolls. Dat zijn Doll Stamps die voor mixed-media kunnen worden gebruikt van julie nutting

Ook deze keer ben ik vooraf een keertje gaan rondsurfen en vond ik zeer mooie creaties en enkele tutorials terug. Moet wel zeggen dat een workshop volgen makkelijker is dan het eerst zelf uitproberen. Gewoon omdat je dan tips krijgt die erg nuttig zijn wanneer je thuis zelf aan de slag gaat.

Wat je meteen opvalt aan deze stempel is de grootte. Zo'n grote acrylblok heb ik niet in mijn bezit en heb ik eerlijk gezegd ook nog nergens gezien. Ik zag tijdens de workshop dat je er ook een plaat van je stansmachine voor kan gebruiken. Ik heb het net getest met de blauwe plaat van de Double Do XL (want ik gebruik de Double Do XL als stansmachine) en dat lukt wonderwel perfect. Dus gebruik een beetje je inspiratie en je kan de Doll meteen stempelen.

Deze keer is het geen kaartje geworden, maar wel een label. Het mag ook eens een keertje iets anders zijn hé. Zoals de naam het zegt Mixed-Media Doll Stamp, kan je ze voor allerlei doeleinden gebruiken. Kaarten, labels, canvas, ...

Een bijkomende tip die ik wil meegeven: leg een enveloppe onder je werkstuk zodat als je graag elementen hebt die buiten je label of tag "vallen", je in één oogopslag kan zien dat je werkstukje nog wel zal passen in de enveloppe.

Zoals je ziet op de foto's heb ik me meteen enkele leuke Doll Stamps cadeau gedaan. Je hebt er meisjes en vrouwen in. Die ik gekozen heb, vond ik dan ook de leukste om mee aan de slag te gaan. In de toekomst zou ik er nog wel eentje willen met lange haren.

De eerste is een meisjesstempel. De stempel met de lange jurk vond ik wel geschikt voor eventueel trouwkaartjes te maken. Je kan ze in feite voor allerlei gelegenheden gebruiken.

Ik zal er dit weekend dan ook al mee aan de slag gaan want, ik wil meedoen aan een challenge en het werkstuk dient zondagavond binnen te zijn. Dus, nog even wachten voor je hiervan het resultaat zal zien.

Nu ben ik benieuwd wie van jullie dit al eens gezien heeft en eventueel ook al gedaan.
Alleszins vind ik dit héél héél erg leuk om te doen. Je kan er o.m. je restjes papier mee wegwerken wat ideaal is om de poppetjes "aan te kleden".

Ik wens jullie allemaal nog veel knutselplezier en een fijn weekend!

Als je dubbelklikt op de afbeeldingen kan je ze beter bekijken
 
 
Een extra blognieuwtje:

Ga eens een kijkje nemen op de volgende blog: The Antique Wardrobe en de giveaway van Rea.
Als je nog niet overtuigd bene van deze leuke dolls, dan zal je dat zeker worden als je daar eens een kijkje gaat nemen ;)

Foto 1: mijn eigen creatie in het thema Kerst:



Foto 2: de 3 aangeschafte Doll Stamps



Foto 3: stempelzijde van een Doll Stamp en een label of tag


1 opmerking:

  1. Owww wat een leuke stempels en een erg leuke label. Ik kan me voorstellen dat je jezelf zo'n kadootje doet!
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen