woensdag 24 september 2014

Cards en Scrap - Kaartenuitdaging 219

Hallo bloggers allemaal,

Ik laat jullie een kaartje zien dat ik gemaakt heb op basis van de onderstaande schets. Ik heb er een beetje mee gespeeld dus hij is niet identiek de schets gemaakt. Hiermee doe ik mee aan de kaartenuitdaging bij Cards & Scrap Challengeblog.

Ik heb designpapier gekozen van Marianne Design (Pretty Papers Bloc - Victorian Vintage & Eline's Buitenhuis - Beach House). Ook van Marianne Design: creatables LR0326 (strikje).

Daarnaast heb ik stempels gebruikt die ik 2de hands heb gekocht via de groep "Stempels te koop en verkoop" op Facebook. Eigenlijk waren ze nog nieuw. Zeker eens een kijkje op nemen want je kan er echt koopjes doen. Zoals deze die eigenlijk al eventjes "uit" zijn en ongebruikt waren aan een zeer democratische prijs kunnen kopen. Ik kocht ze om met inchies te kunnen werken. Ben dan ook erg blij dat ik de inchies eindelijk eens heb bovengehaald. Diegene die ik hier gestempeld heb zijn van Inkadinkado (10 clear stamps 60-30165 Butterflies).

Ik heb ook gebruik gemaakt van Edgelits - Finishing Touches van Stampin'Up die ik onlangs aankocht.
Het hele fijne randje vond ik mooi passen in dit kader van vlinderpapier en stempels.

Op de onderste strook heb ik een embossing stencil gelegd van Joy Crafts. Hierover heb ik gesso gedaan en uitgewreven met een soort van bankpasje/klantenkaartje zodat het teveel aan gesso niet op mijn strookje zou blijven zitten. Eventjes op de verwarming gelegd om op te drogen. Jaja...hier staat de verwarming al op. Zo koud in huis vandaag...

Om de inchies op mijn kaart te krijgen heb ik de stempels uitgeponst met een inchiespons. Uit wit papier ponste ik een iets grotere inchie ( 1 1/4") om onder de gestempelde inchie te leggen. De grootste inchie, de onderste strik en de Edgelit werden gekleurd met een blauw Te Gek Krijtjes.De bovenste inchie werd met foamtape vastgeplakt.

Waar ik de tekststempel ( van Hobby Art ltd.) heb gezet heb ik eerst gaatjesband over gelegd en ook weer met dezelfde tissue met blauwe kleur (Te Gekke Krijtjes) over gewreven zodat je de blauwe bolletjes tevoorschijn ziet komen.

Wat ik ook nog gebruikt heb - precies wel een heleboel hé ;) - is papier uit een oud boek.

Zo is ie wel klaar om deel te nemen denk ik. Als jullie Cards & Scrap nog niet zouden kennen...ga zeker eens een kijkje nemen zou ik zeggen. Het is een blog dat ik al vanaf het begin volg.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten