woensdag 10 december 2014

Cards & Scrap - Kaartenuitdaging 225

Fijne avond bloggers allemaal,

Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige kaartje. Fijn om deze te mogen lezen. Ik ga dadelijk ook nog eens op blogronde om jullie creaties weer te bewonderen. Ik probeer dat ook met enige regelmaat van de klok te doen. Zo ontspannend en oh zo leerrijk.

Sinds gisteren is de allerlaatste kaartenuitdaging van Cards & Scrap voor dit jaar bekend: "Rudolph the red nosed reindeer".

Meteen was duidelijk dat ik in mijn Kerststempels moest duiken op zoek naar Rudolf met zijn mooie neus want, deze uitdaging wil ik graag opnieuw meedoen. Bijna onmiddellijk had ik een idee uitgewerkt zodat ik de kaart in één trek kon afwerken.

Uiteindelijk is het de onderstaande kaart geworden. Voor diegene die ook weg zijn van de Te Gekke Krijtjes, (want ja hoor...ook nu is de kaart weer gemaakt met deze unieke krijtjes) je kan hieronder de werkbeschrijving terugvinden:

Eerst heb ik 2 tinten blauw (Te Gekke Krijtjes) uitgekozen. Daarna een rondje met de cirkelsnijder uitgesneden die dienst deed als de maan en op een apart blaadje papier de stempelafdruk van Rudolf uitgeknipt. Om die bergen op de kaart te creëren heb ik gebruik gemaakt van een stansje dat bij de Hobbyzine Plus van deze maand zat (zie foto enkele stansjes die uit de goody kwamen - de onderste bergen heb ik gebruikt). Je kreeg bij dat tijdschrift deze maand een goody. Omdat ik meer in dit stansje zie dan de kaart die je er zou mee moeten maken, krijgt ie een mooi plaatsje in mijn map met herbruikbare modelletjes. Dus bij deze geef ik jullie een tip mee! Aan jou of je er iets mee doet of niet natuurlijk. Ik ben er alleszins enthousiast over.

Ik plakte met schilderstape de maan op mijn wit papier. Met de 2 blauwe krijtjes maakte ik kleurovergangen die ik met een tissue met een beetje terpentine meer egaal van kleur maakte. Opgelet: het onderste deel van de kaart vrij laten voor de bergen! Daarna heb ik mijn papier op de binnenzijde van een embossingfolder gelegd (Stampin'Up - Pretty Print Textured Impressions). Deze overtrek je dan met een blauw Te Gek Krijtje van jouw keuze. Wel opletten dat je de maan dan verwijdert zodat ook deze achtergrond in de maan verschijnt. Vooraleer ik dit deed heb ik de maan nog een beetje blauwe kleur gegeven met m'n tissue. Héél lichtjes maar.  Tip: Je kan best vooraf op een testpapiertje nagaan welke zijde je het mooiste vind. Als je het embossinggedeelte gebruikt waarvan de delen op de folder liggen, dat vond ik hier het mooiste effect. Het negatieve embossinggedeelte maakte de tekst nog veel groffer en dat wou ik nu net niet ;).

Onderaan de kaart heb ik de bergen "getoverd". Dit deed ik door dat malletje onder mijn papier te leggen en gewoon opnieuw te overtrekken. Ik deed dat met het chocoladebruine Te Gekke Krijtje.

Uiteindelijk werd Rudolfje ingekleurd met wattenstaafjes die ik drenkte in de terpentine en waarmee ik weer kleur opnam van de krijtjes. Om zijn rode neus in de kijker te zetten heb ik er Glossy Accents van Ranger op aangebracht. 2 soorten sterretjes uitgeponst en ook met Glossy Accents bewerkt. De bergen heb ik in de sneeuw gelegd :) :). Sneeuw hoort toch ook wel bij Kerst nietwaar? Daarvoor gebruikte ik Glittering Snow van DecoArt.

Om de groene kleur van de halsband van Rudolf terug te laten komen in de kaart ( anders werd ie te blauw ;) ), heb ik onderaan de tekststempel in dezelfde groene kleur gezet met plakparels aan de zijkanten (een tip die ik op het blog van Crafty Ellen had gezien. Eén van de blogs die ik volg omdat ik weg ben van haar creaties).

Zo, dat was het weer... ben benieuwd naar de creaties van de andere deelnemers. Enne... jullie kunnen natuurlijk ook nog meedoen. Moest dat niet lukken, niet getreurd want in 2015 zijn ze van Cards & Scrap opnieuw van de partij :)!



 De onderste bergen deden dienst voor mijn creatie.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten