donderdag 2 juli 2015

A Secret - felt with the heart Miss Petra's Art

Hallo bloggers,

Vandaag mag ik jullie een geheim onthullen.

Via de geheime groep van de leden van Miss Petra's Art Forum (waarvan ik al een tijdje lid ben), Secret Art genaamd, werd dus een tijdlang in het geheim (hoe kan het ook anders met zo'n naam ;) ) gewerkt aan een Art Journal voor Petra. Petra is de bezielster van deze groep.

Enkele leden van de groep staken de koppen bij elkaar om ons in te lichten over de plannen en al gauw werd vandaag uitgekozen om ons geheim te onthullen, simpelweg omdat het ook vandaag Petra haar verjaardag is.  Maar, ook omdat ze voor iedereen klaar staat, ieder van ons een warm thuisgevoel geeft en om haar een echte oppepper te geven omdat het haar naar haar gevoel niet altijd evengoed afgaat zoals ze zou willen. Het is  voor iedere kunstenaar wel herkenbaar om soms inspiratieloos te zijn en hiermee willen we haar een hart onder de riem te steken. Het maakt haar groep juist zo mooi dat dit evengoed bespreekbaar is. We leggen er trouwens allemaal ons hart in.

Er werd een oproep gedaan aan alle leden om een werkje te maken op de grootte van 14 cm op 21 cm. Diegene die dat wilden en er ook de tijd voor hadden werkten er massaal aan. Enkele dames die de organisatie op touw zetten, stelden alles in het werk om al deze werkjes verzameld te krijgen tegen einde mei. Dan was er nog een maand over voor Dora om een boek te maken waar al die schatten in konden. En jongens die heeft nog werk gehad hoor om dat allemaal tot één geheel te brengen. En wat voor moois is het geworden. Ben er stiekem wel jaloers op hoor.

Het unieke aan dit concept is dat je met enorm veel mensen samenwerkt zonder echt samen te komen en toch deel uit te maken van één groot geheel.

Niemand van de leden mocht iets openbaar maken natuurlijk, in tussentijd ook niets ervan op je blog zetten of zo...want het moest een echt geheim blijven natuurlijk ;).

En dat dat ook echt gelukt is met zo'n grote groep van mensen is echt wel fijn en best uniek denk ik. Dat vertaald zich ook waarom het er zo aangenaam vertoeven is.

Vandaag was dus eindelijk dé dag van de onthulling. Deze namiddag kregen we al enkele leuke foto's en filmpjes te zien. Tranen van geluk, meer woorden zijn er niet voor nodig ;).

Wat ben ik blij dat ik hiervan deel kon uitmaken. Ben je zelf ook iemand die graag aan Art Journallen doet, mixed media gericht of kan je jezelf vinden in het creëren van arty stuff? Dan is deze groep misschien ook wel iets voor jou. Het is alleszins een heel inspirerende groep.

Mijn pagina in het grote Art Journal boek ziet er zo uit (had wel nog een 's toegevoegd achter haar naam vooraleer ik mijn creatie had opgestuurd):


De achtergrond is een gelliplate creatie van mij met blauwe, witte en groene acrylverf. Superleuk om te doen dat gelliplaten. Kan er nog niet aan uit waarom het meer dan een jaar onaangeroerd in de kast is blijven liggen. Zulk een top uitvinding!

Om het figuurtje te maken, gebruikte ik op een apart blad papier een stempelafdruk van een Prima Doll. Ik gebruikte enkel een deel hiervan, nl. een gedeelte van de jurk. Deze verfde ik ook in met acrylverf. Uit een tijdschrift zocht ik een passend hoofd dat niet te klein of te groot was. Even puzzelen om de juiste verhouding te vinden op mijn achtergrondje door een lijfje te tekenen, de beentjes, de hals en alles te plakken. Ik gaf haar vleugels door gebruik te maken van een mooie vlinderstempel waarmee ik ook weer speels te werk ging. Op haar hoofd een kroontjesstempel gezet en ook die weer ingekleurd met acrylverf en de randen bewerkt met een zilveren pen. Haar beentjes gaf ik leuke panty's aan. En eveneens uit een tijdschrift leuke sneakers gevonden die ik als laatste heb toegevoegd opdat mijn figuurtje afgewerkt was. Om mijn creatie helemaal af te werken, zette ik er nog enkele leuke tekststempels op: "Enjoy your special day bovenaan" dat samen met het kroontje verwijst naar Petra haar verjaardag. En "felt with the heart" komt van een stempellap die ik ook weer creatief inzette hier. Enkel en stuk van een zinnetje uit die stempellap gebruikte ik maar omdat ik dit erg toepasselijk vond. En als aanvulling nog wat letters uit tijdschriften geknipt en geplakt voor een meer Arty werkje.

Ik heb enorm veel plezier gehad om dit te maken. Je legt er niet alleen je creativiteit in maar, ook je hart, je emoties. Wordt dus zeker verdergezet wat mij betreft ;).

Ben benieuwd wat jullie van deze vinden.
Alvast bedankt voor een reactie na te laten en tot gauw!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten