zaterdag 7 september 2013

Inloopworkshop Kerst (1) - Irisvouwen

Goeienamiddag iedereen,

Vanmorgen heb ik de eerste kerstkaart voor 2013 gemaakt. Lijkt misschien wat vroeg als we de weerbeelden bekijken, maar je kan er maar beter op tijd aan beginnen als ik vele knutselaars mag geloven. En ik wil dit jaar natuurlijk ook op tijd klaar zijn met men voorraad voor de feestdagen. Want, als je zelf kaarten maakt, kan je toch moeilijk nog afkomen met kant-en-klare kaarten uit de winkel niet?

Via mail en facebook wordt je op de hoogte gehouden van evenmenten bij De Knutselaer in Turnhout. Daar geeft Maddy er tijdens de maand september iedere zaterdag inloopworkshops rond Kerst. Binnenkort kan je De Knustelaer ook volgen via hun website, het is nog wel even wachten voor die terug actief staat. Dus, ben je van in de buurt, bekijk dan zeker even hun social media -  https://nl-nl.facebook.com/pages/De-Knutselaer/391108600918585 of http://www.deknutselaer.com/. En als je niet van uit de buurt bent, mag je zeker ook eens gaan piepen hé: wie weet wat steek je er nog van op :).

Ik vond het een enig idee en ben er dan ook vanmorgen meteen naar toegegaan.
Een groot voordeel bij De Knutselaer is dat je niet gebonden bent aan een vast uur om een workshop op zaterdag te volgen. Normaal gesproken is het telkens de 1ste zaterdag van de maand. Nu dus gans de maand elke zaterdag. Soms worden er ook avond workshops georganiseerd. Je kan er op de zaterdagen terecht van 10u. tot 17 u. Je moet ongeveer een uur rekenen per workshop. Maar, dat kan wel eens wat langer worden ook...

Zo leer ik weer nieuwe technieken bij die ik ook met de Te Gekke Krijtjes zou willen uitvoeren.

De eerste workshop irisvouwen is voor mij al meteen nieuw.

Ben vooraf een kijkje gaan nemen op het net om tutorials te bekijken en heb al enkele hele mooie kaarten kunnen bewonderen. Het kriebelt in mijn vingers...

Misschien is dit wel een techniek dat je met kinderen, kleinkinderen kan doen op een vrije woensdagnamiddag. Want het irisvouwen kan je ook gemakkelijk met kinderen doen als ze graag knutselen.

Ik heb voor deze kaart gekozen om met één design te werken. Het kan ook met drie verschillende kleuren. Het irisje kan je desgewenst openlaten of zoals ik gedaan heb met een ander kleur papiertje afwerken.

Als je op de afbeelding klikt dan kan je het wat beter bekijken. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:







6 opmerkingen:

  1. Wat een mazzel, als je in de buurt woont! Het is een leuk idee die kaart en ziet er super uit.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het supergoed gelukt. Ik doe het al jaren Irisvouwen en het is echt heel leuk om te doen. Verslavend gewoon.
    En je bent niet de enige die vroeg begint met de kerstkaarten, ik begin ook vroeg en het scheelt een hele hoop gestress is mijn ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel! Heb inderdaad zin om dit ook verder te doen. Heb al leuke patroontjes uitgezocht dus wordt vervolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Joke,

    Wat een leuk kerstkaartje heb je gemaakt, IRIS vouwen, heb ik ook eens gedaan, maar is niet mijn ding.
    Mijn tantezegster doet het heel veel en zij gebruikt hiervoor de binnenkant van enveloppen van verschillende instanties, die hebben soms mooi kleurtjes.
    Het kaartje van je vorige bericht vindt ik prachtig, is goed gelukt hoor met de krijtjes, Super.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je Sippe! Ga zeker eens letten op de briefwisseling die ik binnenkrijg. Meestal gaat het gewoon de prullenmand in dus...mooi dunne blaadjes papier van enveloppen zijn daar ideaal voor. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het knap gedaan en hij ziet er erg leuk uit!!!

    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen