maandag 2 maart 2015

Art Journal - Journal Journey 2015 - Roadtrip January

Hallo iedereen,


Om te beginnen ga ik eerst antwoorden op de vraag van Trees: Zijn de Neocolor's II vergelijkbaar met de Gelato's?

Neocolor II is een pastelkrijt dat wateroplosbaar is? Dus als je ze mengt met water heb je eigenlijk verf. Het geeft heel intense kleuren weer mét glans. Als je deze voor art journallen gebruikt moet je rekening houden met het feit dat niet alle markers/stiften geschikt zullen zijn om over de neocolor's te werken.

Gelato's zijn gekleurde krijtjes die je kan blenden mét of zonder water. Ook met babydoekjes kan je de kleuren mooi blenden/uitwrijven. Je kan de Gelato's ook gebruiken om te stempelen. Het is een veelzijdig product. Gezien deze nogal duurder uitvallen zijn de Silky's van Creall ook een uitstekend alternatief. Ik verwijs hiervoor naar mijn vorige blogposten waar ik reeds melding van deed.
Omdat ik zelf ook nog wat zoekende ben naar het geschikte art journal hobbyspul, heb ik eerst deze Silky's in huis gehaald om te ervaren of deze Gelato's wel mijn ding zouden zijn want, ze zijn blijkbaar erg vergelijkbaar. Omdat ik deze al een tijdje gebruik ben ik overtuigd dat de Gelato's wel een aanwinst zijn. Dus, die Silky's ga ik uitbreiden met andere kleurtjes maar dan wel de Gelato's.

Omdat de Neocolors II toch een iets ander middel zijn ga ik hiervan ook enkele kleurtjes in mijn assortiment hobbyspullen halen. Alleen nog uitzoeken dat ik ze ergens per stuk kan aanschaffen want ook deze zijn aan de erg dure kant.

 Hopelijk voldoet dit al een beetje. Als ik ze van de week aangeschaft en uitgetest heb Trees, krijg je zeker een vervolg hierop.
 
Hieronder kunnen jullie één van mijn allereerste art journal pagina's zien. Deze werd gemaakt op basis van de roadtrip van Januari van Journal Journey 2015. Als je op hun blog gaat kijken dan zal je het concept van deze pagina en volgenden beter begrijpen. Je leert simpelweg op deze manier nieuwe technieken te gebruiken. Voor mij nog een hele ontdekking hoor ;). Blijft boeiend. Je kan hierover ook meer info terugvinden op mijn vorige blogpost.

Tijdens deze maand konden we met de resist techniek aan de slag. Ik probeerde o.a. vaseline. Wist niet dat dit kon. Leuk om eens geprobeerd te hebben maar, het is niet mijn ding. De witte vlekken in het werk zijn o.m. verwijderbare stickertjes geweest en lijm dat ik per toeval op het werk liet "vallen". Na het afvegen kreeg ik dus die witte dikke streep. Ook een resist techniek ;).

Omdat ik op het moment van het maken van deze pagina nog geen sprays had met inkt maakte ik zelf enkele flesjes. Een minimister vullen met wat water en een beetje van die Silky's (eerst in een potje kleur aanbrengen en met penseel en water tot een papje maken). Hiermee maak je dan inktvlekken op je papier.

Ook de witte embossing tekst is een resist techniek. Dit wil zeggen dat als je er met inkt (hier Distress inkt) over gaat je tekst netjes wit blijft. Het verdwijnt niet maar, komt net op de voorgrond staan. Net wat je wil. Hetzelfde voor de roze embossing vlinder.

Voor de effectjes gebruikte ik huis-tuin en keukengerief: bubbeltjes plastiek, dopjes van flesje (fijne streepjes) , een kussentje (fijne honinggraten precies als je het zo bekijkt) dat ze bij de supermarkt onder je vleesbereidingen stoppen (geen idee hoe dat juist noemt).

Enne... white with two: wit met roze en blauw is het bij mij geworden. Als je dubbelklikt op de foto krijg je een meer gedetailleerd beeld.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten