dinsdag 24 februari 2015

Art Journaling - Journal Journey 2015 - Beginnersinfo

Goedemorgen bloggers,


De verhuis is eind-e-lijk achter de rug!Alles heeft zo goed als zijn vaste plekje weer. Alleen de hobbyspullen die staan voorlopig nog onder de voet ;). Lekker makkelijk om een momentje van pauze in te lassen toch? :).


Vandaag dompel ik jullie in in het Art Journallen.

Om te starten stootte ik op vele obstakels. Allereerst al om te kiezen met welke materialen ik zou werken, welk soort papier te gebruiken,... Ik kwam er maar niet uit ondanks dat ik toch al wat had aangekocht. Na het afzoeken op internet, Youtube, Pinterest en uiteindelijk verschillende facebookgroepen, kwam ik het boek van Marieke Blokland tegen. Dat was alvast een mooi begin en een echte aanrader als je wenst te starten zoals ik gisteren al heb aangehaald.

Maar, dat was voor mij ook nog net niet genoeg om mij helemaal "in gang te zetten". Dus struinde ik het net verder af tot ik in mijn mailbox een hele leuke workshop kon achterhalen genaamd Lifebook. Ik heb me ooit eens ingeschreven op de mailing van Willowing Arts van Tamara Laporte en ook daar niet echt altijd even goed aandacht aan besteed zo te zien ;).

Dit leek me zo superleuk. Enige nadeel...je dient er voor te betalen. Niet dat ik dat zo erg vind maar, als beginneling moet je toch eerst uitzoeken of het écht iets voor jou is. En om dan al meteen een flinke duit te moeten neerleggen...nee. Misschien is dat iets voor wanneer ik ook een meer geoefende Art Journaller ben. Dus laten we dat als voornemen houden voor bijvoorbeeld volgend jaar. Hebben we meteen een hele leuke en nieuwe uitdaging voor 2016 :).

Uiteindelijk kwam ik terecht bij 3 Aussie girls (Kreative Koncepts design team: Jodi, Annette & Lisa) die wel gratis workshops aanbieden: Journal Journey 2015 genaamd. Je kan alles op je eigen tempo volgen, bent niets verplicht en hoeft ook helemaal geen dure materialen aan te schaffen. Deze meiden namen in september 2014 Journal Journey door en zouden het een succes noemen als er 50 mensen zouden deelnemen/inschrijven. Ondertussen blijken er al meer dan 1.000 mensen te hebben ingeschreven dus...van een gigantisch succes gesproken!

Voor januari 2015 was Jodi onze gids. Iedere maand is opgedeeld in 4 weken en dus ook 4 blogposten met eenzelfde patroon:

1. Roadtrip of "reis"-introductie met een Detour of omweg om je met iets te laten kennismaken wat nodig is om op het einde van deze maand een volledige Art Journal pagina te kunnen maken. Via video tutorials krijg je een specifieke techniek te zien die iedere beginner aankan) + je kan inspirerende voorbeelden vinden op hun Pinterest pagina;
2. Stopover of even halt houden bij een video fragment dat een geavanceerde techniek laat zien met een speciaal product of speciaal werkmateriaal;
3. Driver's Ed of een volledige tutorial (stappenplan) om een Art Journal pagina te creëren waarin de Detour (1) en de Stopover (2) in verwerkt zitten;
4. The Destination of bestemming waarin de gidsen ons hun werkstukken laten zien op basis van de Roadtrip en de Detour. Ook deelnemers aan Journal Journey die hun werkstukken willen delen worden dan getoond.

Wil je graag iedere week iets doen voor het Art Journallen dan kan dat op basis van deze 4 blogposten iedere maand. Maar, je kan ook wachten tot week 4 en in één keer je werkstuk maken. Je kiest gewoon alles volledig zelf, op je eigen tempo, met je eigen materiaal,...zonder enige verplichting.

De eerste Roadtrip voor 2015 is getiteld : White with 2, simpelweg wit met 2 andere kleuren combineren.

Heb jij ook zin om het van naderbij te bekijken klik dan hier en maak er meteen een bladwijzer van op je pc of zet hem tussen je favorieten!

Zie mijn volgende blogpost voor mijn creatie van de maand januari.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten