maandag 6 juli 2015

ATC - Fantasiedier - mijn rare snuiter

Dag creatievelingen allemaal,

Weer een tijdje geleden dat ik iets kon posten. Sinds enige tijd ga ik een erg moeilijke periode door, niets om jullie zorgen over te maken. Het heeft gewoon allemaal zijn tijd nodig. Op de achtergrond probeer ik dan ook creatief bezig te zijn om mijn aandacht af te leiden maar, ook dat is vaak enorm moeilijk. Vandaar dat ik het een enorme vreugde vind dat ik mezelf wel ingeschreven heb om die maandelijkse uitdaging met ATCeetjes te doen. Al heb ik die maand ook echt wel nodig om tot een idee te komen, te verwerken, uit te werken en uiteindelijk af te werken. En dat voor zulke kleine kaartjes... Het verplicht me om mij achter mijn hobbytafel te zetten en er volle bak voor te gaan. Keer op keer voel ik me daar goed bij dus ga ik proberen om de komende tijd mezelf nog tot meer creativiteit te "verplichten".

De maanduitdaging deze keer was een fantasiedier tekenen waarbij op de achtergrond minimaal 1 stencil werd gebruikt (en dat mocht geen stencil van een dier zijn).

Werkmateriaal:
- Dutch Doobadoo stencil Bricks
- Glossy Accents
- Watercolour paints en fijn penseeltje
- Pritt en dubbelzijdige tape
- Posca zwart PC-1MR 0,7 mm
- Te Gek Krijtje (grijs)
- gesso

Eerst heb ik natuurlijk wat schetsen gemaakt van verschillende fantasiedieren in wording...Vooraf had ik al in gedachten dat dit een hele moeilijke uitdaging ging worden en wou ik in principe niet meedoen. Gelukkig schreef ik me wel in want, via mijn Pinterest pagina kreeg ik na enige tijd leuke ideetjes door de pins van Alie Hoogenboezem-de Vries. Zij heeft een bord met Artsy, Creative and Quirky Birds. En in enkele van die rare vogels zag ik wel wat en daarvan heb ik van alle leuke dingen gemixt en zo werd dan uiteindelijk mijn rare snuiter geboren:


Dat ik die stencil met bricks of stenen zou gaan gebruiken was al van het begin een uitgemaakte zaak. Ik heb niet zo veel stencils in mijn bezit en dat was de enige die in weze met een fantasiedier door één deur kon. Dus gesso gesmeerd, laten drogen en de heattool een keer bovengehaald om het proces te versnellen. Daarna met het Te Gekke grijze Krijtje die stenen achtergrondjes gekleurd zodat het wel opvalt natuurlijk dat het om een muur gaat.

En dan...dan heb ik wel tot verschillende keren toe mijn kaartjes helemaal afgewerkt maar, telkens liep er wel wat fout. En die laatste keer kon ik jammer genoeg niets herstellen dus begon ik maar weer opnieuw. De aandacht was dus goed afgeleid deze keer hé ;). Die allerlaatste poging verliep vrijwel vlekkeloos (goed geleerd na al die keren natuurlijk ;) ). Ik nam aquarelpapier waarop ik mijn fantasiefiguurtje van een zelfgemaakt malletje begon te overtrekken met potlood. Dat deed ik meteen voor de 9 ATCeetjes. Ze werden één voor één met aquarelverf ingekleurd. Daarna overtrok ik alles met de zwarte Posca. Mijn figuurtje kreeg nog zijn details mee in zijn vleugels en zijn veertjes op zijn buik, zijn pootjes,... Uiteindelijk kreeg elk diertje een laagje van Glossy Accents. Wanneer deze goed opgedroogd waren heb ik alle figuurtjes uitgeknipt en op mijn muurtjes geplakt met Pritt en dubbelzijdige tape. Als laatste kon ik alle ATCeetjes gaan afwerken aan de voorzijde. Zijn tentakeltjes werden nog geplaatst en zijn scherpe nagels werden tevoorschijn gebracht en geeft dus wat meer diepte. Nog wat stempelen met lettertjes en dan de achterzijde netjes afgewerkt met een typische ATC-stempel.

Hieronder nog enkele impressiebeelden van hoe deze rare vogel uiteindelijk tot stand is gekomen...




En heb daarnet ook de creaties uit de brievenbus kunnen halen van mijn andere groepsleden voor deze maand. Gaaf vind ik ze!



Ben nu wel benieuwd wat jullie van deze rare snuiter vinden hoor???
Alvast bedankt om een reactie achter te laten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten