dinsdag 21 juli 2015

Op kamp naar Kemmel - Ronald

Fijne avond iedereen,

Kort geleden vroeg mijn tante of ik voortaan ook kaartjes wou sturen voor verjaardagen en vakantieperiodes van mijn neef Ronald.

Mijn tante Chris die vorig jaar overleed, deed dit altijd voor hem en gezien mijn neef een verstandelijke handicap heeft en nogal gehecht is aan vaste gewoonten, heb ik dit ook met veel plezier geaccepteerd.


In het verleden heb ik dit nooit gedaan eigenlijk. Waarom? Er is eigenlijk niet echt een reden voor. Alleen hadden wij niet zo'n hechte band en zagen we elkaar eigenlijk alleen maar bij gelegenheden zoals zo vaak voorkomt in families. Maarja...ondertussen wordt onze familie maar kleiner en kleiner en dan denk je toch wel meer aan elkaar. Mijn tante en ik mailen nu ook op regelmatige basis en het is fijn om te weten dat ze daar zo'n deugd van heeft. Dat maakt me automatisch gelukkig. De eerste kaart kan volgende week al op de post. Ronald gaat dan een weekje op kamp naar Kemmel. En, zoals op de meeste kampen mogen ze dan post ontvangen.

Zoals steeds wil ik het ook graag zo goed mogelijk doen. En dat was ook voor het kaartje voor Ronald niet anders. Alleen blokkeerde ik steeds op de uitwerking. Ik plaatste dan maar een oproepje in de groep van Kaarten maken. Wat ik zeker op de kaart wilde hebben was de bus, een stans van Lin&Lene (Joy Crafts). Eén van de laatste tips was een spinnercard. En laat nu zijn dat een spinnercard iets is wat ik nog nooit heb gemaakt én wat ik altijd al eens heb willen proberen.

Mijn stempels van Hobby art bovengehaald. De Te Gekke Krijtjesfans kennen ze natuurlijk ;). Ook met deze stempels deed ik nooit eerder iets. Heb er alleen eens een landschapsachtergrondje van op papier gestempeld en toen vond ik die stempels al zo mini mini dat ik besloot er voorlopig niets mee te doen.

Het is met die stempels wel even kijken waar je wat plaatst om meer diepte te creëren. Alles werd ingekleurd met dezelfde krijtjes (met wattenstaafjes - gewone en hele fijne om niet buiten de lijntjes te gaan bij bijvoorbeeld het paard). Vooraleer ik de stempelafdrukjes plaatste, heb ik met een pons van Stampin'Up (Word Window Punch) een opening gemaakt waar de bus heen en weer kan bewegen.

De bus vond ik het moeilijkste om te kleuren. Hij heeft ook embossing en na verschillende probeersels heb ik dan maar gekozen om er 1 kleur krijt op te zetten en dan met een fineliner de details te doen. De deur vastgemaakt want, normaal is dat een stukje dat er uitvalt (stans). Maar, de deur wou ik er toch graag bij want, zeg nu zelf, een bus zonder deur...dat kan toch niet ;). Nog een passende tekst er op geschreven en de kaart gemat.

Als je wil weten hoe je precies die spinnercard maakt. Hoe de bus vastgezet wordt, dan kan je op You Tube vele leuke korte filmpjes terugvinden met prima uitleg. De bus heb ik op 3 plaatsen vastgezet met drie 1 euro centjes. Aan beide wielen en in het midden. Dat was echt wel nodig want je wil ook een vlotte spinnercard natuurlijk.

Misschien mat ik nog een extra kaart achter deze uitwerking (moet ik nog even over nadenken):

In de groep kreeg ik alvast veel -vind ik leuk- duimpjes te zien. Leuk na zo'n werk...Heb er gisteren gans de avond tot 's nachts aan gewerkt en dan deze namiddag tot avond. Beetje perfectionistisch ingesteld....dat is alles hoor. LOL. ;). Maar goed, oefening baart kunst en nu weet ik hoe ik er de volgende keer tegenaan kan gaan met zulk een kaarten. Dus, laat je zeker niet afschrikken om zo'n kaart te maken want, het kan zo gepiept zijn hoor ;).

Hopelijk vind Ronald hem ook écht leuk. Ben benieuwd. En, wordt zeker vervolgd.
Hoop, Tante Chris dat je stiekem van boven ziet dat het goed is. Je weet wel wat ik bedoel ;). X





Geen opmerkingen:

Een reactie posten