vrijdag 15 maart 2013

St. Jozef beeldje - verkoop woning

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik een speciale blogpost - alleszins voor diegene die het niet kennen.
Ik had er nog nooit van gehoord tot vorige week vrijdag een buurmeisje aanbelde. Ze kwam ons even vertellen dat haar woning eindelijk verkocht was na bijna 1 jaar op de vastgoedmarkt. Ze wou het ons  persoonlijk komen vertellen. We hebben altijd een heel goed contact met haar en haar familie gehad. Binnen enkele weken zullen ze verhuizen naar Nederland en komt er een gepensioneerd koppel wonen. Op zich heel erg leuk voor hen dat ze eindelijk een nieuwe thuis kunnen starten.

De nieuwe bewoners zullen waarschijnlijk niet lang onze buren blijven. Wij hebben namelijk onze woonst ook te koop staan sinds september. Echter ook zonder succes. Misschien komt daar binnenkort wel verandering in.

Ons buurmeisje had 4 weken geleden een St. Jozef beeldje onder het Te Koop bord gegraven met het gezicht naar het gebouw. Ze vertelde dat ze dit idee doorgekregen had van 2 vriendinnen. En blijkbaar heeft het dus geholpen... Haar woning was binnen de maand verkocht. Allez ja, daar moet je dan van uit gaan hé. Het St. Jozefbeeldje bij de verkoop van een huis is blijkbaar iets dat in Nederland veel wordt toegepast. Zeker gezien de instorting van de huizenmarkt gaan de mensen hun heil ergens zoeken.

Zelf zijn we niet echt bijgelovig. Alleen kon ik het idee niet weerstaan te vertellen aan mijn moeder. Zij was meteen voor het idee te vinden. Baat het niet, dan schaadt het niet dacht ik bij mezelf. Maar, waar vind je nu zo'n beeldje in deze periode van het jaar? Een "goei" beeldje uit de jaarlijkse Kerstdecoratie vind ik dan weer te ver gaan. En om een rommelmarkt af te schuimen vind ik het geen weer. Op haar beurt vertelde mijn moeder dat aan haar collega's. En Bernadette ging meteen kijken of zij nog zo'n St. Jozef had liggen. En ja hoor, dankzij Bernadette kunnen wij de St. Jozef gaan begraven. Klinkt zo raar hé om iets te begraven om er iets voor in de plaats te krijgen. Maarja het is het idee dat erachter zit toch?

Nu maar hopen dat hij zijn werk doet ;).
Bernadette kreeg trouwens deze bedankt kaart van me:

Achtergrond gestempeld met rode en roze inkt. Een randje van het taartrondje op het ronde kaartje gezet met het rode krijtje. Met een rode fineliner stippellijntjes getekend op het randje om af te biezen (zie je duidelijk op foto 2). Het taartrondje heb ik opnieuw gekleurd met de Te Gekke Krijtjes. Het taartrondje heb ik anders gekleefd op het rondje zodat je de rode afgebiezde rand goed ziet. En ook nu weer een knipvel gebruikt. De dank je wel stempel en het strikje zijn ook stempelafdrukjes die ik uitgeknipt heb. Voor wat meer reliëf heb ik het knipvel en het strikje met foampads gekleefd. Het kaartje vouwt langs onder open. De dank je wel stempel komt van Eline Design. Het strikje en de bedankt stempel zijn van Boekenvoordeel. De bloemetjesstempels zijn van de Action afkomstig.

Aangezien bij ons de hobbywinkels niet dik gezaaid zijn, loop ik regelmatig de Action of boekenvoordeel binnen. Af en toe vind ik ook wel leuke hobbydingetjes bij Zeeman/Wibra.

P.s.: Ik houd jullie alleszins op de hoogte.