woensdag 6 maart 2013

Weekuitdaging Sannie-lovestostamp 1

Hey,

Naar aanleiding van de weekuitdaging die Sannie zichzelf heeft opgelegd, ga ik aan de slag.

Een tijdje terug heb ik al eens een bericht geplaatst op Sannie haar blog om wat meer creaties te zien waarmee ze de Te Gekke Krijtjes verwerkt met stempels. In deze weekuitdaging past ze dit toe. Ze heeft gisteren al een super mooie kaart laten zien. De stempelwijze die ze daarop heeft toegepast vind ik echt mooi! En als het super is, moet je er ook iets mee doen dacht ik zo. Op basis van de uitdagingskaart van dag 2 ga ik een kaart maken voor May.

Via mijn werk heb ik deze lieve madam ontmoet. Je kan dat hebben soms hé dat je aanvoelt dat er direct een klik is. Ze heeft op korte tijd veel meegemaakt. Vind het des te knapper dat ze op haar 62e voor een volledig nieuwe start gaat. Het is haar van harte gegund. Vanaf vorige week kon ze voor het eerst naar haar nieuwe thuis na een ziekenhuisopname. Dat verdient toch wel een speciaal kaartje nietwaar? Heb even aan't verzinnen geweest wat ik precies in elkaar zou flansen. Toen ik de kaart van Sannie gisteren zag, kwam het idee om dit toe te passen.

Omdat ik nog geen swirlstempels in mijn collectie had, heb ik deze ook aangeschaft. Ze waren niet echt goedkoop, maar het is toch iets waar je vele kanten mee uitkan en bijgevolg een goede investering! De pluimstempels kon ik ook niet weerstaan...
Nu maar weer aan de slag zodat die investering ook écht loont hé.



En de kaart op basis van Sannie's uitdagingskaart van dag 2 is klaar.
Het is wel de eerste keer dat ik deze techniek van stempelen toepas. En het zal niet de laatste keer zijn :). Heb met een iets dikkere blauwe finelinerstift gewerkt voor de kader omdat de groene dunne fineliner het begeven heeft door de terpentine op de kaart vrees ik. Dus een les geleerd vandaag: best de kaart ook laten drogen zodat de terpentine uit de kaart getrokken is. Kon natuurlijk echt niet wachten om deze kaart af te werken :).

Heb net zoals Sannie met dezelfde kleuren gewerkt. Vooral ook omdat ik groen echt passend vond voor May: groen is de kleur van de natuur en van vernieuwing. Het brengt onze energie in balans en zorgt voor harmonie in ons leven. Dus er zit echt wel een betekenis achter de kleuren.



2 opmerkingen:

  1. Ik vind de blauwe fineliner echt prachtig uitkomen op deze kaart. En ik heb bewondering voor de achtergrond van je kaart. Erg mooi zoals het de focus legt op de stempels rechtsonderin.

    groetjes,
    Erica

    BeantwoordenVerwijderen